Per tal que refresqui i faci la funció per la qual ha estat dissenyat i més tard comprat les pales d'un ventilador han de girar cap a l'esquerra. Sempre en el mateix sentit, a l'esquerra. Com ara està de moda instal.lar aquests de tecnologia dual, o sigui funció hivern i funció estiu, hi ha força gent que erra per manca de lectura d'instruccions.
Amb el comandament premen la funció inversa i no s'adonen que si l'aparell gira en sentit de les busques d'un rellotge, o sigui cap a la dreta, mai aconseguirà refrescar l'ambient i passarà a ser un giny inútil penjat del sostre.
Com no poden adonar-se d'un moviment tan senzill?, a l'esquerra ventila l'estança, a la dreta tan sols serveix per fer baixar la calor acumulada al sostre. Són tan talossos que segueixen insistint. Després d'un temps potser diran que l'aparell no funciona i voldran fer anar la garantia.
Talment passa amb els assalariats que voten a la dreta. Com poden donar els vots a qui fa negoci amb la salut, l'ensenyament, la fe o amb el seu treball mal remunerat. A qui ens retalla drets, promouen l'escalfament global, van a la seva i s''enriqueixen a mans plenes? Eh?
Què esmorzen? Què tenen al cervell perquè els rodi com els ventiladors amb la funció inversa?
Quan hi penso he de pujar al màxim la velocitat de l'aparell que em salva les nits d'estiu de ser devorat per la canícula i la ràbia que em fan.
El Poblenou 27/6/26
Comentaris